Divat

Jelentkezz az ingyenes Aerobix oktatóképzésünkre. A részletekért vedd fel velünk a kapcsolatot az ITT található jelentkezési lap kitöltésével.

Breaking News

Miért hagytam abba a fogamzásgátlót és kezdtem el figyelni a testemre?

A MindBodyGreen egyik rendszeres írója, Aesha Karunakaran osztja meg az olvasókkal, miért döntött úgy, hogy a mesterséges fogamzásgátlás helyett a természetes módot választja.
 
“Tíz éven át szedtem fogamzásgátló tablettákat. De úgy is mondhatnám: több mint 10 ezer órán át. Mostanra tehát pontosan tudnom kell, hogyan hatnak az ilyen szerek a szervezetemre. Sok 30-as nőhöz hasonlóan én sem voltam még kész arra, hogy gyermeket vállaljak. Ehelyett inkább beindítottam a saját vállalkozásomat, amivel igencsak sokat kellett foglalkoznom. Igyekeztem egyensúlyt találni a karrierépítés, a testedzés és az egészséges étkezés háromszögében, s emellett még a párkapcsolatomba is próbáltam megfelelő mennyiségű időt és energiát fektetni. Mindezek mellett a tabletta szedése ideális megoldásnak tűnt: eggyel kevesesebb dolog miatt kellett aggódnom.

Ennek ellenére az, hogy tablettát kezdjek szedni, nem volt egyszerű döntés. A 20-as éveimben is nagyon sokszor folyamodtam ehhez a védekezési formához, megérezve annak számtalan mellékhatását - a súlygyarapodást, a hangulati változásokat, a szorongást, az energiahiányt. Ráadásul a hangulatingadozások komoly problémákat okoztak a párkapcsolatomban is, s ez különösen meggondolandóvá tette számomra a visszatérést a gyógyszerhez.

Amikor betöltöttem a 30-at, úgy döntöttem, bár a tablettának nagyon sok előnye is van, mégis a természetes utat választom a fogamzásgátláshoz. A mellékhatások fokozatosan múlni kezdtek, én pedig úgy éreztem, visszataláltam önmagamhoz. Aztán tavaly nyáron egy cisztát találtak a petefészkemben. A nőgyógyászom hormonkezelést javasolt abban a reményben, hogy a ciszta zsugorodni kezd és így elkerülhető lesz a műtét. Felírt egy tablettát - természetesen fogamzásgátlót - és én beleegyeztem, hogy hat hónapig újra szedjem azt.

Mivel teljesen a munkámra koncentráltam, eleinte észre sem vettem a furcsa tüneteket. A látásom időnként elhomályosodott, fehér pontok táncoltak a szemem előtt, amiből aztán hasogató migrén lett. Mindezzel azonban nem törődtem, egészen addig, amíg már olyan gyakran volt migrénem, hogy az gátolni kezdett mindenben. Időnként elszédültem és egyre többször fordult elő, hogy le kellett feküdnöm hideg vizes borogatással a fejemen. Végül bejelentkeztem egy klinikára, hogy kapjak a fejfájásomra valami gyógyszert.

Ahogy leírtam az orvosnak a tüneteimet, szemmel láthatóan elsápadt, aztán megkérdezte, szedek-e fogamzásgátlót. Amikor igent mondtam, ő azt válaszolta, hogy az ösztrogéntartalmú tabletta hormonális ingadozásokat vált ki, és ettől van migrénem, de nagyon nagy eséllyel meg is halhatok stroke-ban, ha nem hagyom abba a szedését. Soha életemben nem hallottam még erről a kockázatról. Sokkos állapotban hagytam el a rendelőt.

Rádöbbentem, hogy évekig csak orvosokra hallgattam, anélkül, hogy figyelembe vettem volna az S.O.S.-jeleket, amelyeket a testem küldött. Ez a hozzáállás az életembe is kerülhetett volna. A mellékhatások mind azt mutatták, hogy a tablettaszedéssel mérgezem magam.

Még aznap abbahagytam a tabletta szedését, és a migrénrohamaim szinte azonnal megszűntek. A látásom ismét normális lett. Hamarosan megműtenek, hogy eltávolítsák a cisztámat, és mostantól kizárólag természetes úton védekezek. Soha többé nem vagyok hajlandó szintetikus hormonokkal bombázni a szervezetemet.

A fenti történet talán az egyik legértékesebb leckére tanított meg az életben: a testem folyamatosan beszél hozzám. Nekem pedig az a dolgom, hogy figyeljek rá és engedelmeskedjek neki. Mivel táplálkozási coach-ként dolgozom, nők százai tesznek fel nekem fogamzásgátló tablettákkal kapcsolatos kérdéseket. Nos, a tanácsom egyszerű: az egyetlen mód, hogy megvédd magad az az, ha nagyon odafigyelsz tested jelzéseire. Ez az út pedig akár az életedet is megmentheti.

Forrás: Csaladhalo.hu