Divat

Jelentkezz az ingyenes Aerobix oktatóképzésünkre. A részletekért vedd fel velünk a kapcsolatot az ITT található jelentkezési lap kitöltésével.

Breaking News

Íme Tóth Gabi és Vera titka: kiégés, pánik

Tóth Vera és testvére, Tóth Gabi ma már nagyon jó viszonyt ápolnak, ám ez nem volt mindig így. A zenészek állítják, pár éve pokoli időszakon mentek át, hiszen egyszerre omlott össze az életük, s gyötörték őket pszichés problémák.
Mind a két lányt egy tehetségkutató műsorban ismerhette meg az egész ország. A népszerűség és a siker gyorsan, talán túl gyorsan jött, nem volt idejük feldolgozni, hogy mi is történik velük. Vera életében ekkor jött a törés.

– Huszonhat éves koromban kezdődött. Kiégésszindrómát diagnosztizált nálam a pszichológus. Annyit pörögtem, hogy aztán egyik napról a másikra elszemélytelenedtem magamtól. Nem volt sem nappal-, sem éjjelérzésem. Szorongásos tüneteim voltak. Nem akartam önismeretet gyakorolni, sem szembenézni a problémákkal – magyarázta az énekesnő. Aztán felébredt benne a vágy, hogy megismerje az igazi Tóth Verát.

– Akkor akaratgyenge, csúnya, duci lánynak láttam magam, aki viszont szeretne bájos lenni. Ekkor jött a felismerés és a betegség, ami tizenhárom hónapig tartott – magyarázta Vera Lovász Lászlónak a Viasat3 Lakástalkshow című műsorában. Az énekesnő azt is elárulta, hogy bár a pszichológusok szerint ebbe a betegségbe nem szoktak belehalni, orvosa azt mondta: kétséges, hogy kijön-e belőle. Vera megküzdött a démonaival, családja, szerettei mindenben támogatták. Ám talán a sors furcsa fintora, vagy a magas fokú empátia számlájára írható, hogy Gabi is összeomlott.

– Annyira érzékeny és empatikus vagyok, hogy átvettem ezt a betegséget is. Egy fellépésről jöttünk haza, és egy nagyon erős pánikrohamot kaptam. Mentőt kellett hívni az út szélére. Nem kaptam levegőt, szívdobogásom volt és szúrt a mellkasom. Úgy éreztem, hogy meg fogok halni – mesélte Gabi, aki azt is elárulta, hogy most nagyon jó a kapcsolata a testvérével. Nem veszekednek annyit, mint régebben. Rengeteg hosszan tartó sértődés kezdődött így, de ezeket is sikerült rendezniük.

Egyik betegség okozza a másikat

A deperszonalizációs zavarban az egyén általában úgy érzi, mintha saját életének kívülálló megfigyelője lenne: önmagát és a világot valótlannak és álomszerűnek élheti meg. A derealizáció, mint tünet, lehet része a pánikbetegségnek, jobban mondva a pánikrohamnak, okozója lehet a fent írt állapot. Kezelésként a pszichoterápia, a viselkedésterápia és a hipnózis bizonyult hatékonynak.

Nincsenek megjegyzések