11 jel, hogy szorongva éled az életed, és észre sem veszed

Könnyű elveszni az állandó szorongásban, annyira az életünk részévé válhat, hogy már fel sem figyelünk rá, miközben megkeseríti az életünket. Ahhoz, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben, muszáj kiszúrni magunkban a szorongás jeleit, hogy meg tudjuk szüntetni, még mielőtt átvenné az életünk fölött a hatalmat.
1. Gyakran azon kapod magad, hogy olyan dolgokon rágódsz, amik hetekkel, hónapokkal ezelőtt történtek.

Úgy tűnik, mintha nem tudnád elengedni a múltat, pedig igyekszel kitisztítani a fejed. Lehetett ez egy veszekedés vagy konfliktus egy számodra fontos emberrel, folyton a gondolataidban kísért az incidens.

2. Amikor hibázol a munkádban vagy magánéletedben, végtelen önostorozásba kezdesz.

Véletlenül sem fitymálnál le másokat, de ha te csinálsz valamit rosszul, akkor a saját legnagyobb ellenségeddé válsz. Szidod magadat minden apróság miatt, ami felett mások simán elsiklanának. Mindegy, hányszor mondják neked, hogy semmi gond, nem hiszel nekik.

3. Nehezen alszol el, mert folyamatosan a napod eseményei pörögnek az agyadban.

Vagy az éjszaka közepén felébredsz, és az aggódástól nem tudsz visszaaludni. Folyton újra meg újra lejátszod magadban, hogy mi történt az előző nap, mit nem csináltál jól és hogyan fog ez hatni a jövődre. Ez már nemcsak stressz, hanem szorongás.

4. Ok nélkül összeszorul a torkod és nehezen kapsz levegőt.

Néha úgy érzed, nem tudsz levegőt juttatni a tüdődbe. Míg sokan azt gondolják, hogy ez valamiféle asztmaféle jelenség, igazából az szorongás egyik fizikai tünete lehet.

5. Folyton bocsánatot kérsz a legkisebb dolgokért.

Olyanokért, amiket mások észre sem vesznek. A túlgondolás mestere vagy, minden apró mozzanat, minden apró részlet, ami rosszul alakult a napod során, élesen megragad benned. Még akkor is, ha valami nem a te hibád, olyan helyzetben találod magad, hogy bocsánatot kérsz érte.

6. Legalább egyszer a nap folyamán a jövődön tűnődsz, és egyáltalán nem megnyugtató számodra, ami szerinted vár rád.

A jövő ijesztő, utálod, ha az emberek a terveidről kérdezgetnek, fullasztó a gondolat, hogy mi lesz veled az elkövetkező pár évben. Úgy érzed, hogy az életed egy nagy verseny, amiben mindent időben el kell végezned, nagy nyomás alá helyezed magad, hogy mindig helyesen cselekedj.

7. Rágod a körmöd anélkül, hogy észrevennéd.

Vagy valami más kis tikked van, tépkeded a hajad, esetleg a körmöd melletti bőrt rágod. Már észre sem veszed, de amúgy sem érzed, hogy ez nagy dolog lenne, pedig igazából azt jelenti, hogy túlterhelted az agyadat, és a kimerülés határán állsz.

8. Mindenáron elkerülöd a konfrontációt.

Még a konfliktusok gondolatára is hányingerrel küzdesz. Ha olyan helyzetbe kerülsz, amiben nem tudod elkerülni a konfrontációt, inkább csendben maradsz és rejtőzködsz, hogy ne kelljen szembeszállnod senkivel.

9. Általában veszélyben érzed magad.

Mindegy, hogy repülőn ülsz, hazafelé gyalogolsz vagy akár otthon ülsz a kanapén, a halálfélelem mindenhol megkörnyékez, akár pánikrohamig is eljutsz miatta.

10. Stresszes szituációkban emésztési zavarok lépnek fel.

A szorongás testi tünete lehet az is, ha fáj a gyomrod, székrekedésed vagy hasmenésed lesz bizonyos kényelmetlen helyzetekben. Ha sok ilyen problémád van, át kell gondolnod, milyen tényezők állhatnak a háttérben, milyen mintát fedezel fel az emésztési zavarok mögött.

11. Úgy ébredsz fel, hogy az előtted álló nap miatt egymást kergetik a fejedben a nyugtalanító gondolatok.

A szorongás a gondolatok állandó körben járása, aggódás és végül pánik amiatt, hogy merre halad az életed. Ha folyamatosan olyan gondolatok vannak a fejedben, amik a borzasztó jövőről szólnak, akkor muszáj komolyan venned a saját szorongásodat, mert kihathat az egészségedre és meghatározza a döntéseidet. Ezzel pedig az egész életed minőségét befolyásolja.

Megosztás a Google Pluson

0 megjegyzés:

Kedvelj minket

Powered by Jasper Roberts - Blog