Hogyan segítheti a zab a gyors és egészséges fogyást?

A legtöbben, amikor fogyni szeretnének, elkövetik azt a hibát, hogy intenzív sportolásba, testmozgásba kezdenek, de egyáltalán nem figyelnek oda a helyes táplálkozásra. Pedig a világ bővelkedik olyan ételekben, melyek segítenek bennünket céljaink (a kívánt testsúlyunk) elérésében. Egyik ilyen étel a zab is.
A zab egy olyan teljes kiőrlésű gabona, mely elősegíti a hatékony fogyást és harcol az elhízás ellen.

Az elhízás nem csak esztétikai kérdés, hanem életkilátásainkat is alapvetően meghatározza. A túlsúlyos embereknél gyakrabban fordul elő koszorúér betegség, magas vérnyomás és cukorbetegség.

Az elhízás szintén növeli az erek belső falának diszfunkcionális működését, ami szív és érrendszeri betegségekhez vezet. A szívbetegségek kialakulásának egyik elsődleges rizikófaktora.

Egy 2001-es tanulmány szerint a zabpehely rendszeres fogyasztása szignifikánsan csökkenti az endothel diszfunkció kialakulásának esélyét. 

Csak érdekességként írom le, hogy az Egyesült Államokban évente 147 milliárd dollárt költenek el az elhízott emberek egészségügyi ellátására, ami egy hatalmas összeg.

Hogyan segíthet a zabpehely a fogyásban?

1, Teljes kiőrlésű gabona

A teljes kiőrlésű gabonák lassan engedik a cukrot a véráramba, ezzel folyamatos energiaszintet biztosítva szervezetünknek. Cukorra pedig szüksége van testünknek, csak nem mindegy, hogy mekkora mennyiséget viszünk be belőle. A felesleges cukor ugyanis egy idő után a zsírszövetekben fok elraktározódni. 

A teljes kiőrlésű gabonákban gazdag, alacsony kalóriás étrend megfelelő mozgással párosítva csökkenti a test zsírszöveteit, emellett pedig fontos tápanyagokkal, vitaminokkal, ásványi anyagokkal és rostokkal látja el szervezetünket.

2, Rostokban gazdag

Amikor a zabban lévő vizoldékony rostok vízzel keverednek, egy gélszerű anyag keletkezik, s ez segíti szabályozni az emésztésünket. 

Hosszabb ideig érezzük jóllakottnak magunkat, így kevesebb kalóriát viszünk be.

A rostok összességében elősegítik az elhízás megelőzését, védik a szívet, javítják az emésztést.

3, Béta-glükánokat tartalmaz

A béta-glükánok olyan értékes vegyületek, amik bizonyos növények (árpa, zab) sejtfalában találhatók. A legnagyobb koncentráció a zabkorpában található.

A béta-glükánokban gazdag zab fogyasztása csökkentheti a BMI-indexet, a testzsírszázalékot és a csípő-derék körfogatát. 

4, Fehérjét tartalmaz

156g (egy csésze) zab kb. 26g fehérjét tartalmaz. A megfelelő mennyiségű fehérje bevitel csökkenti a testsúlyt, a cukorbetegség rizikóját, véd az infarktussal és agyvérzéssel szemben.

5, Összetett szénhidrátokat tartalmaz

Az összetett szénhidrátok lassabban alakulnak át cukorrá, mint az egyszerű szénhidrátok, melyek főleg a finomított élelmiszerekben találhatók.

6, Kalóriában és zsírban szegény

Egy csésze zabpehely mindössze 106 kcal-át tartalmaz, ami nem jelentős mennyiség. Körülbelül 11g zsír van benne, de ebből rendkívül alacsony a telített zsírok mennyisége.

A alacsony kalóriatartalmú zab a benne lévő béta-glükánokkal, fehérjékkel és rostokkal egy tökéletes fogyókúrás étel, mellyel hosszú távú sikereket érhetünk el. 

Megosztás a Google Pluson

0 megjegyzés:

Kedvelj minket

Powered by Jasper Roberts - Blog