Olíva olajjal a szív, a bőr és a haj egészségéért

Nyugodtan állíthatjuk, hogy mára az olíva olaj vált a legnépszerűbb zsiradékká azok körében, akik egészségtudatos életmódot folytatnak, s ez nem véletlen, hiszen naponta jelennek meg új információk az olíva olaj egészséges hatásairól. Az olíva olajat különböző módszerekkel, de az olajbogyóból sajtolják, mely a mediterrán vidék jellegzetes növénye. 
A mediterrán régió lakói híresek arról, hogy hosszú és egészséges életet élnek, s az utóbbi évek vizsgálatai szerint ennek egyik oka a nagy mennyiségű olíva olaj fogyasztás. 

Olíva olajjal szívünk egészségéért

Az egészséges zsiradékok nélkülözhetetlen részei az egészséges táplálkozásnak. Az olíva olaj az egyik legegészségesebb az olajok közül. A benne található egyszeresen telítetlen zsírsavak csökkentik a vér LDL, azaz rossz koleszterinszintjét, és emelik az ún. védőkoleszterin szintet (HDL). Ez a két, egymást erősítő hatás jelentősen csökkenti a szívbetegségek előfordulását. 

Szakemberek szerint már napi 2 evőkanál olíva olaj elfogyasztásával elérhetjük ezt a jótékony hatást. 

Olíva olajjal bőrünk és hajunk egészségéért

Az olíva olajban lévő antioxidáns vegyületek kedvező hatásából nem csak szívünk profitálhat. Ezek az értékes hatóanyagok ugyanis gátolják a sejtek öregedését és károsodását. Az olíva olaj kiválóan hidratálja a száraz bőrt. Az extra szűz olíva olaj több mint 80%-ban tartalmaz olajsavat, ami könnyedén bejut a bőr alsóbb rétegeibe, s ott fejti ki hatását: javítja annak állagát, gyógyítja a sérüléseket és csökkenti a ráncokat.

A száraz és töredezett hajra szintén kiváló az olíva olajos pakolás, mely sokkal erőteljesebben kondicionálja a hajat, mint a boltban kapható termékek. Az eredmény: egészséges és fényes haj.

Megéri tehát rendszeresen fogyasztani az olíva olajat, hiszen mint láthattuk, külsőleg-belsőleg alkalmazva egyaránt kiváló hatású.   

Bár az olíva olaj Frühwald Ferenc szavaival „folyékony napsugár”, azért érdemes megfogadni az intelmeit is. A jó minőségű olíva olajat mindig hidegen préselik. A gyenge minőségűeket felmelegítik, préselik, majd könnyű benzinnel kivonják az olajpogácsából a maradék olajat. Ezután nátronlúggal savtalanítják, majd fehérítik, ezt követően 270 fokra hevítve elpárologtatják belőle a könnyű benzint is.

Na, de akkor honnan tudjuk, melyik a jó és melyiket kell nagy ívben kerülnünk?

Megint csak Frühwald tanácsait érdemes megfogadnunk. A legjobb olíva olajokra a „bloom of fruits” elnevezést használják (saját súlyától kicsöpögő, csúcsminőségű olaj.) Az extra szűz vagy más néven natív extra olíva olajok is kiválóak. A szűz vagy natív olajok még elfogadhatók. A jelzés nélküli, többnyire áruházak nevét viselő olajok gyenge minőségűek, kevertek és többnyire oldószeres extrakcióval nyerik ki a bogyókból. A pomace jelölésűek étkezésre egyáltalán nem alkalmasak, ezek ipari olajok szappangyártáshoz, kozmetikumokhoz. Sajnos volt példa arra hazánkban, hogy ilyen olíva olajat étkezési célokból árultak nagyáruházainkban.
Megosztás a Google Pluson

0 megjegyzés: