Divat

Jelentkezz az ingyenes Aerobix oktatóképzésünkre. A részletekért vedd fel velünk a kapcsolatot az ITT található jelentkezési lap kitöltésével.

Breaking News

Képtelen megbocsátani édesanyjának Udvaros Dorottya

 A mai napig lelkiismeret-furdalás gyötri Udvaros Dorottyát, aki úgy érzi, hogy hivatása miatt soha nem tudott elég időt tölteni fiával, Mátéval. A Nemzeti Színház társulatának állandó tagja a Mozsár Műhely pódiumestjén öntötte ki a lelkét a közönség előtt Szily Nórának. Bevallotta, hogy édesanyja, Dévay Camilla örökségét hozta magával.
– Újrajátszottam az anyám életét, és pont úgy viselkedtem a fiam­mal, ahogyan édesanyám velem! Néha úgy éreztem, torokszorító ez az élmény, ezért kellett a segítség, de még úgy sem volt egyszerű – mondta a színésznő a pódiumon. – A pszichológiának nagyon komoly ága foglalkozik azzal, hogy ezeket a zsigerileg öröklött tulajdonságokat sikerüljön levetkőznünk. 

Annak idején utána is jártam, mikor ráébredtem, hogy ugyanúgy nem tudom a gyerekemet rendesen nevelni, ahogy az én anyukám sem tudott engem. Máté már 25 éves volt, és még mindig gyötört a bűntudat, hogy nem tudtam eleget vele lenni. Borzasztó ez az érzés – fakadt ki Udvaros, aki kislányként tucatnyi idegen családnál élt, mert színész szülei nem tudtak kellőe­n odafigyelni rá. 

Három­évesen például a békéscsabai színházban dolgoztak a szülei, ő egy családnál lakott. – Gyakran intézetben és családoknál laktam, egyszer megszöktem tőlük. Fogalmam sem volt, merre induljak, csak azt tudtam, hogy meg kell találnom a szüleimet. A sors fintora volt, hogy egyszer csak ott találtam magam a színészháznál! – idézte fel Udvaros, aki ma is cipeli a súlyos emlékeket.

– A mai napig nem tudok megbocsátani édesanyámnak! Hiába tudom ésszel, hogy mit miért csinált, de a bennem élő gyermek képtelen elfogadni ezt. Nekem nem volt olyan anyukám, mint amilyet én szerettem volna – vallotta be Dorottya, aki pályája során néha ráébredt arra, hogy mennyire fontos a családja.

– Első lázadásom az volt, amikor húsvéthétfőn nem voltam hajlandó bemenni próbálni, mert én készítettem az egész családnak az ünnepi menüt. Már rég benne voltam a mókuskerékben, de előtte soha nem mertem megtenni, hogy nemet mondjak a rendezőnek – mesélte Udvaros, aki ezek után csak ritkán mert hasonló rebelliókat elkövetni, hiszen ő is azt akarta, hogy az előadás a lehető legjobb legyen. Ez azonban súlyos áldozatokkal járt.

Neki köszönheti a Kossuth-díjat

Udvaros Dorottya viszonylag nagyon fiatalon kapta kézhez a kiváló művészeknek járó Kossuth-díjat, amelyet a mai napig inkább érez az édesanyja pályafutásának elismeréseként, mint sajátjának.

– A Kossuth-díjat is édesanyám helyett kaptam, és azt is, hogy Bartis Attila Nyugalom című regényét színpadon és filmen is eljátszhattam, azt is anyukám intézte!

Forrás: blikk.hu

Nincsenek megjegyzések