Aludjunk el az új infó után - jobban megmarad!
Akárhogy is nézzük, az óra közbeni ásítás nem a legnagyobb elismerés egy tanárnak. Ám ha valaki elalszik rögtön az új információáradat után, az azt jelzi, hogy jobban "felszívtuk" a tudást - derítette ki egy új tanulmány. Bosszantja a tanárokat, ha óra közben ásítanak a diákok - sokszor a dekoncentráltság jelének vélik ezt, vagy annak, hogy unalmas, amit mondanak, illetve ahogy mondják.
Kutatók kiderítették, hogy ellenben, ha valaki röviddel az új információ-áradat után elalszik, a tudást jobban magába szívja. Azt is jelenti, hogy a legfontosabb dolgokat elalvás előtt érdemes tanulnunk, a legfontosabb előkészületeket ilyenkor tesszük, mert jobban megmarad az agyban.
Az Indianai Notre Dame egyetem kutatócsoportja 208 diákot tesztelt, akik rendszeresen hat órákat aludtak éjjel. Szópárok sorozatát mutatták nekik - némelyeket lehetett egymáshoz kötni, mások abszolút véletlenszerűek voltak -, és arra kérték őket, emlékezzenek, amennyire tudnak.
A különböző szünet hosszúságokat is tesztelték - néhány szót elalvás előtt kellett memorizálniuk. Kis különbség volt az egymással kapcsolatba hozható vagy nem hozható szavak megjegyzése között, azokra a szópárokra a diákok sokkal jobban emlékeztek, amelyeket egy 12 órás szünet - ebbe beletartozott az alvás is - előtt mutattak nekik.
Második alkalommal 24 órás szünetet kaptak a résztvevők. Az, aki lefeküdt aludni röviddel a szópárok memorizálása után, mindkét szókategóriára jobban emlékezett - tehát igen jótékony volt a pihenés hatása az új információk befogadásában.
Jessica Payne pszichológus elmondta: tanulmányuk megerősíti, hogy a memóriára jó hatással van, ha az információáradat után aludni térünk. "Valóban érdemes a legfontosabb megjegyzendő dolgokat elalvás előtt átnézni. Olyan ez, mintha megmondanánk az alvó agynak, mire emlékezzen..."

Nincsenek megjegyzések
Megjegyzés küldése