Szüntessük meg a cukor függőséget egy hét alatt 3 könnyű lépéssel!

A finomított cukor egy olyan méreg, mely az ópiátokhoz hasonló függőséget okozhat. A Journal of Psychoactive Drugs szaklapban megjelent tanulmány szerint (2010) a finomított cukor hatására endorfin szabadul fel az agyban, mely hasonló euforikus érzést okoz, mint bizonyos gyógyszerek vagy kábítószerek. Ebből a pozitív érzésből alakul ki a cukorfüggőség. Szerencsére azonban a cukorfüggőség egy hét alatt leküzdhető, ha kiiktatjuk a fehér kristályokat étrendünkből.
A cukorfüggőségben szenvedő betegeknél minden olyan tünet megfigyelhető, ami a gyógyszerfüggőknél előfordul: sóvárgás, a toleranciaszintek eszkalációja, megvonási tünetek, stb.

A Kalifornia Állami Egyetem kutatói azt találták, hogy alkoholista szülők gyermekeinél gyakoribb az édes szájúság, ráadásul felnőtt korukban nagyobb eséllyel lesznek alkoholisták. A függőséget okozó betegségek (elhízás, cukorfüggőség, alkoholizmus, bulimia, stb.) hozzákapcsolhatók bizonyos genetikai markerekhez. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy egy alkoholista szülő gyermeke is mindenképpen alkoholista lesz, ha megnő, de sajnos nagyobb rá az esélye. 

A cukorfüggőség hasonló tüneteket képes produkálni, mint pl. a gyógyszerfüggőség.

Természetes ételekkel a cukorfüggőség ellen

Az első lépés annak érdekében, hogy megtörjük a cukorfüggőséget, hogy 100%-ban természetes, friss zöldségeket és gyümölcsöket kezdünk el fogyasztani. A gyümölcsök és zöldségek természetes formában tartalmaznak cukrokat és összetett szénhidrátokat. A friss és természetes zöldségek és gyümölcsök nem csak finomak, hanem a bennük lévő összetett szénhidrátok lassabban is bomlanak le, mint az egyszerű szénhidrátok. A szervezet így később jelzi az agy felé, hogy kalória bevitelre van szüksége. 

Helyettesítsük a süteményeket teljes kiőrlésű kenyérrel és mézzel

A cukorfüggőség megszüntetésének kiváló módja, ha a fagylaltokról, házi süteményekről, nasikról a sokkal egészségesebb teljes kiőrlésű kenyér + méz kombinációra váltunk. 

Egy adag fagylalt (kb. egy csészényi) nagyjából 260 kcal-t tartalmaz, 14 g zsírt és kb. 28 g finomított cukrot. Ezzel szemben egy szelet teljes kiőrlésű kenyér kalóriatartalma kb. 100 kcal (1,5 g zsír és 18 g összetett szénhidrát), míg egy evőkanál méz kb. 70 kcal, 15 g cukorral. 

Ezzel az egyszerű módszerrel máris könnyedén helyettesítettünk 28 g finomított cukrot egy sokkal egészségesebb alternatívával, nem beszélve a méz antioxidáns, vírus- és baktériumölő, étvágy szabályozó tulajdonságairól.  

A ropogtatnivalókat (chips, keksz, ropi, stb.) helyettesítsük olajos magvakkal és diákcsemegével.

Az olajos magvak, diákcsemegék, nem cukrozott, szárított gyümölcsök fogyasztása kiváló alternatívát nyújt az egészségtelen, transz zsírsavakkal teli chipsekkel, kekszekkel szemben. A nyers magvak fehérjében, energiában és egészséges zsírsavakban nagyon gazdagok. Sajnos a napraforgó olaj omega-6 zsírsavai nem egészségesek, csak omega-3 zsírsavak kellő mennyiségben történő fogyasztása ellensúlyozhatja a kedvezőtlen hatást. A dióban, mogyoróban, brazil dióban, kesudióban az omega-3 - omega-6 arány majdnem ideális.  

Megosztás a Google Pluson

0 megjegyzés:

Kedvelj minket

Powered by Jasper Roberts - Blog