Jó máj, hosszú élet

A máj az emberi test egyik legfontosabb szerve, hiszen többek között a káros anyagok kiszűrésének központja. 
Ezért egészségesen kell tartani, amihez a megfelelő étrend és a rendszeres testedzés hatékonyan hozzájárul. A megfelelő testsúly fenntartása is fontos, amivel megelőzhető a nem alkohol miatti májzsugorodás - írja a hazipatika.

A máj tisztításához sokféle élelmiszer hozzájárulhat. Ilyen a fokhagyma, amely már kis mennyiségben is aktiválja az enzimeket. A C-vitaminban és antioxidánsokban gazdag grépfrút szintén kiváló májtisztító, akárcsak a répafélék. Nagyszerű antioxidáns-forrás a zöld tea is.

A leveles zöldségek nyersen, főzve vagy akár turmixban is nagyon egészségesek, akárcsak a brokkoli és a karfiol. Az almában lévő hatóanyagok a szervezetben lévő méreganyagok eltávolításában játszanak hatalmas szerepet. A citrusfélék C-vitaminja az egész testnek előnyére válik, míg a diófélékben lévő omega-3 zsírok kimondottan a máj tisztítását segítik elő.

A máj az egyik legnagyobb szervünk, melynek rendkívül fontos szerepe van az egészséges emésztés biztosításában, illetve abban, hogy a szervezetünkbe kerülő méreganyagoktól megszabaduljunk. Napjainkban azonban gyakran túlterheljük a májunkat, ezzel pedig romlik annak hatékonysága is. Részletek!

Azok számára, akik valamilyen májbetegségben szenvednek, netán frissen gyógyultak ki belőle, a rendszeres testedzés létfontosságú. A legtöbb szakértő szerint azaerobikés a súlyemelés kombinációja az egyik leghasznosabb tréning kombináció, amit csak elvégezhetünk, de hasonlóan hatékony a jóga, a thai chi és a chi kung.

Mindazonáltal a máj karbantartására vannak egyszerűbb gyakorlatok is, amelyekhez nem kell konditerembe menni, s nincs szükség hozzájuk sok időre vagy különleges felszerelésre. A háton fekve végzett finom májmasszázs például ilyen, amit eleinte elég csak 20 alkalommal végrehajtani. Később ezt a számot érdemes fokozatosan növelni.

Másik gyakorlat, ha a jobb oldalunkon fekve a bal kezünket a máj fölé helyezve az ujjbegyekkel közvetlenül, de finoman masszírozzuk a bordák alatti területet. Meglepő lehet, de az is hatékonyan aktivizálja a májat, ha a bal oldalunkon fekve a jobb kezünket ökölbe szorítva óvatosan, de gyorsan megütögetjük a máj körüli régiót.

Ahhoz, hogy ezeket a gyakorlatokat megfelelően és biztonságosan végre tudjuk hajtani, érdemes kikérni egy tapasztalt jógaoktató segítségét.
Megosztás a Google Pluson

0 megjegyzés:

Kedvelj minket

Powered by Jasper Roberts - Blog