3 rossz szokás, ami haspuffadáshoz vezet

Kinek ne lenne ismerős a kényelmetlen puffadás-érzés és a gázképződés? Foghatjuk az ételre – jogosan -, ám több olyan szokásunk is van, melyekkel kiváltjuk a problémát .
Mik ezek és hogyan lehet őket elkerülni, hogy megkönnyebbülhessünk?Nem túl kellemes érzés, amikor egy jóleső étel elfogyasztását követően gyomrunk felpuffad – szomorúan gondolunk vissza a finomságra, azt kívánjuk, bár meg se ettük volna. Pedig nem feltétlenül az volt a felfúvódás oka - írja a Napidoktor.

Létezik három olyan szokásunk, mellyel sajnos hozzájárulunk a kellemetlen érzés kialakulásához, gázképződést és refluxot érünk el. Ha ki tudjuk iktatni ezeket, nagy eséllyel a puffadástól is megszabadulunk. Lássuk, mit tehetünk ellene!

1. Nem emésztjük meg elég jól, amit lenyelünk

A nem megfelelően megemésztett étel könnyen okozhat bélgázokat. Számos okból maradhat ilyen állapotban, így például a glutén- vagy a laktóz intolerancia nagy szerepet játszhat abban, hogy nem emésztődik meg a bevitt tejtermék vagy glutént tartalmazó ennivaló. S ha a gyomor nem tartalmazza a megfelelő bélbaktériumokat, képtelen kellően feldolgozni az ételt. Ezt az állapotot kiválthatják a rosszul felszívott szénhidrátok, antibiotikumok és gyógyszerek. Olykor ugyanezek az anyagok székrekedést okoznak, amely szintén gázképződéshez, puffadáshoz és gyomortáji kényelmetlen érzésekhez vezet.

2. Ételek, amelyek gázképződést és felfúvódást okoznak

Egyes élelmiszerek kifejezetten kerülendők, ha problémáink vannak az emésztéssel és a puffadással. Nemcsak felfúvódunk tőlük, hanem savas refluxot is kiválthatnak – ez akkor történik meg, ha a gyomorsav feljön a nyelőcsövön és gyomorégést produkál.

A zsíros ételek mindenképp okolhatók azért, hogy a gázok felgyűlnek a bélben. Nehéz őket megemészteni, azaz hosszabb ideig maradnak a bélrendszerben, mi pedig úgy érezzük, hogy felpuffadtunk, telítettek vagyunk.

A sült ételek bármely típusa, vagy olyan élelmiszerek, melyek nagy mennyiségben tartalmaznak zsírt, ugyancsak hozzájárulnak a felfúvódáshoz. Ám ugyanígy, a rostban gazdag táplálék is oka lehet a belek nyugtalanságának – íme a leggyakoribb ételek, melyek refluxot, bélgázokat és puffadást váltanak ki:

- Zöldségek
- Gyümölcsök
- Paradicsom
- Hagyma
- Tejtermékek
- Teljes kiőrlésű gabona.

3. Magatartások, melyek puffadáshoz vezetnek

Nemcsak étkezésünkkel járulunk hozzá a gyomortáji kellemetlenségekhez. Meglepő módon, a dohányfüst belélegzése is levegőt juttat az emésztőrendszerbe és gázképződést okoz. A rágózás, a cukorka szopogatása ugyanígy – ezekkel mind felesleges levegő kerül a gyomorba, de a szénsavas italokkal is.

Amit tehát könnyen megtehetünk a puffadás elkerülés érdekében: ne együnk olyan ételeket és italokat, melyek nagymértékben hozzájárulnak ehhez.

Amennyiben tüneteink súlyosbodnak, mindenképp keressünk fel egy orvost. A gázképződés a reflux és a puffadás ugyanis akár komolyabb bélrendszeri probléma jele is lehet.
Megosztás a Google Pluson

0 megjegyzés:

Kedvelj minket

Powered by Jasper Roberts - Blog