Divat

Jelentkezz az ingyenes Aerobix oktatóképzésünkre. A részletekért vedd fel velünk a kapcsolatot az ITT található jelentkezési lap kitöltésével.

Breaking News

Változtatunk, ha emelkednek az árak

A magyar fogyasztók 77 százaléka mondja azt, hogy változtat vásárlási szokásain, ha emelkednek az élelmiszerárak.

MTI - Ez derült ki a Nielsen piackutató a legutóbbi felméréséből. A hazai válaszadók 40 százaléka közölte azt, hogy az élelmiszerárak emelkedése esetén ritkábban megy vásárolni, egy-egy vásárlás alkalmával pedig 67 százalékuk kevesebbet költ - ismertette a cég közleményében.

A legtöbben a főétkezések közötti és az otthonon kívüli étkezéseknél, valamint új ruházati cikkek vásárlásánál spórolnának. A megkérdezettek 61 százaléka költene másként tízóraira vagy uzsonnára, 55 százaléka új ruha vásárlásánál, 39 százalék az otthonon kívüli étkezéseknél, 38 százalék pedig az italok otthoni fogyasztásánál.

A válaszadók 55 százaléka saját öltözködésére költene lényegesen kevesebbet, a gyerekeknek szánt ruházati cikkekre viszont csak 10 százalékkal fordítana kevesebbet.

A tevékeny pihenésre és szórakozásra 34 százalék költene kevesebbet, kommunikációs szolgáltatásokra szintén, a mindennapi közlekedésre pedig 33 százalék szánna kisebb összeget.

Az élelmiszerárak növekedése miatt többször megy diszkontba a magyar megkérdezettek 37 százaléka, szupermarketbe 23, hipermarketbe pedig 22 százaléka. A Nielsen globális felmérését az élelmiszerárak emelkedésének hatásairól 2013. február 18. és március 8. között végezték.

Több mint 29 ezer fogyasztót kérdeztek meg a világ ötvennyolc országában. A vizsgálat az internetezők fogyasztási szokásait veszi számba, de a kutatást csak olyan országokban végzik, ahol az internet elterjedtsége legalább 60 százalékos vagy minimum 10 millió lakosnak van internet-hozzáférése.