A fiatalság magja

A szezámmag jótékony tulajdonságai már évezredek óta ismertek, nem csak a kálcium, a mangán és a réz tartalma kiugróan magas, de fontos forrása olyan ásványi anyagoknak, mint például a magnézium, kalcium, vas, foszfor, B1 vitamin, cink és rost. Egy negyed csésze szezámmag a napi rézbevitel 74 %-át, a napi magnéziumszükséglet 32 %-át, valamint a napi kalciumszükséglet 35 %-át fedezi.

De mire jók ezek a tápanyagok?

Az ülő- illetve állómunkát végzők, az idősebb korosztály gyakran számol be ízületi merevségről, kopásról. A réz megfelelő mennyiségű bevitele fontos olyan ízületi betegségek kezelésénél, mint pl. a Rheumatoid arthritis.

A magnézium az asztma okozta légúti görcsök enyhítésében hatásos,csökkenti a magas vérnyomást, nőknél menopauza idején elősegíti a jó alvást.

A kalcium felelős csontjaink egészségéért különösen menopauza idején, amikor a csontritkulás tünetei felerősödhetnek, valamint enyhítik a PMS (menstruációt megelőző) tünetegyüttes jelenségeit és enyhítik a migrén lefutását.

És ez még nem minden!

A szezámmagban lévő rengetek féle ásványi anyag sok egyéb panaszra is gyógyír lehet, mint például a székrekedés , magas koleszterin és bőrproblémák. Valamint antivirális és antibakteriális hatása miatt, megakadályozza a kórokozók terjedését a szervezetben és meggátolja a rákos sejtek burjánzását.

A szezámmag és szezámolaj fogyasztása olyan ősi, mint a rizsfogyasztás, mintegy 6000 éves. Az ókori görögök nemcsak élelmiszerként használták, hanem gyógyszert is készítettek belőle, Hippokratész nagyra becsülte tápértékét, Galénosz pedig szezámot javasolt a szoptatós anyáknak, hogy ne apadjon el a tejük.

Megosztás a Google Pluson

0 megjegyzés: